28 Ocak 2012

Ne yapmalı, Ne etmeli Diye Düşünürken..

Şeker Şeyler


Küçüklüğümden beri yemekle ilgiliyimdir. Öyle ki 10 yaşımda havuçlu kek yapmışlığım var, hemde evde tek başınayken:)) Çok da başarılı olmuştu.  Tek sorun kek kalıbına uzanamadığım için yuvarlak bir tepsiye yapmıştım, yani şekli pek hoş olmamıştı. Ergenlik döneminde ise tamamen koptum, yemek yemek dışında hiç ilgilenmedim. Taa ki 22 yaşıma gelene dek.. Dönüm noktası oldu 22 yaş benim için:)

 O sene yemek yapmaya ve iyide yapmaya başladım. Hep yeni ve değişik tarifler buldum, denedim. Sanırım 22 yaşıma kadar damak zevkimi tam anlamıyla oturtmuşum. Yeni şeylere açığım her zaman, özellikle konu yemek olunca. Hal böyle olunca çeşit çeşit yemekler, kekler, kurabiyeler, pastalar, çorbalar, et yemekleri, sebze yemekleri.. gırla yapıldı, yendi:) Çoğu zaman tarif dahi alsam kendim bir şeyler katarım. Huyum kurusun:))

Hatta bir anımı paylaşayım. 2002 Uni ilk sene. Annemler o zaman Lüleburgaz'da yaşıyor ve ben her hafta sonu oraya gidiyordum. Evde doğru dürüst bir şey yok zira bütün gün Restaurant'la uğraşıyorlar ve eve geç geliyorlar. Sabah kahvaltı edeceğim. Bal ilişti gözüme, yumurta ve kıyma..  Ballı, kıymalı yumurta yaptım.. Kısmetlisi de vardı:))) Kuzenim ve eşi gelmişti, Çarşı'da işleri varmış. Eniştem'e buyr sende ye dedim. Parmaklarını yalaya yalaya yedi. Bu ne yaa? dedi. Açıkladım. Bizim hatun böyle şeyler yapmaz ki. Hep aynı şeyler demişti:))))

Nereden nereye geldim yine, velhasıl kelam şeker hamuruna geleceğim. Bir sürü şeye el attım. E evde çocukla uğraşırken, kendimi mutlu edecek bir şeyler bulmalıydım. Düşün düşün ne zamandır aklımdaydı bu iş. Sonunda bulaştım:) Zevkle ve heyecanla kurabiye süslüyorum şimdilik. Cupcake ve Pasta'ya da bulaşacağım elbet. Kim bilir belki bir gün ticarete bile atılırım:)

Çalışmalarımdan örnekler
Biraz masraflı bir meşguliyet bu ancak ben çok eğleniyorum. Tabi gündüz pek bir şey yapamıyorum zira bebikom tüm ilgimi istiyor. Onu yatırdıktan sonra Tv karşısına geçip hem yapıyor hem izliyorum. Daha ne.. Ben deşarj oluyorum.. Eşim mutlu, bebeğim mutlu.. ben daha da mutlu:)) Unutmadan söyleyeyim henüz bir eğitim fln almadım, sertifikam vs yok ama çok araştırmacı ve ilgili olduğum için ve sanırım azcık da elim yatkın olduğu için kendi kendime bir şeyler yapıyorum.

Umarım daha iyilerini de yapacağım.. Şimdiye dek yiyenler mutlu:)

Not: Şeker hamurunu nereden aldığımı, neyi nasıl yaptığımı bilmek isteyenler mail atabilirler.

6 yorum:

  1. Ellerine sağlık,harika görünüyorlar.Bir de eğitim alsan ooooo neler çıkar ortaya kimbilir :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim :) Bakalım alaylı mı olacağız mektepli mi:)

    YanıtlaSil
  3. muhtesem gorunuyorlar kuzum :)

    YanıtlaSil
  4. valla süper gözüküyorlar ne diyim herşeyin üstesinden geldiğin gibi kurabişlerinde üstesinden sonderece güzel bir şekilde gelmişsin

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim Sonay'cım :)

    YanıtlaSil