09 Ocak 2012

3-5 Aylık Bebe

Hayata Merhaba


Çağlar 3 aylık olduğunda çok az olan gaz sancılarımız da yerini binde bire bıraktı. En önemlisi düzenli, tertipli ve kesinlikle açlığa dayanamayan bir bebek oldu.

Muhakkak 3-4 saatte bir mama (120-150cc) yer ve gece sadece bir kez kalkardı. Buda benim için muhteşem bir şey demekti zira uykusuzluğa tahammülüm yoktur. Sanırım ilk iki ay gerginliğinin, bir sebebi de uykusuzluğumdu. Gece Çağlar için 18.00-19.00 en geç 20.00 gibi başlar  ve sabah genellikle 2-4 arası mamaya kalkar, daha sonra sabah 07.00 gibi uyanıp 08.00'e kadar kendi kendine konuşup gülüp yavaş yavaş, zaman geçtikçe sesini beni uyandırmak için yükseltirdi:) Çok şükür mızmızlığı ve huysuzluğu olmayan bir bebek. Gün içinde oyun halısına atardım en az 3-4 saat aralıklarla oynardı. Ses çıkaran oyuncakları daha çok sever ve özellikle onunla konuşulmasından hoşlanırdı. Gün içnde 3  gündüz uykusuna yatardı. İLki 11.00 gibi 45 dakikalık bir kestirme. Sonra öğlen uykusu 12.30-13.00 gibi uyur bir daha 15.00-16.00 gibi kalkardı. Akşam üstü kestirmesini ise 17.30-18.00 gibi yine 45 dakika yapardı.

Böyle olmasının sebebini gündüz-gece ayrımını erken anlayabilmiş olmasına bağlıyorum. Kucağıma geldiği ilk günden beri gece hiç konuşmayıp loş ışıkta altını aldım, emzirdim ya da mama verdim, gazını çıkardım ve yatırdım. Göz teması dahi kurmadım, hiç bir şekilde iletişime geçmedim. Aman insan bir çocuğunu sevmez mi?, öpmez mi?, özlemez mi? diyenlere cevabım şudur.. Burnumda tüttü sabaha kadar ama düzenli uyuyan bir bebeğin gün içinde mutlu bir bebek olduğunu biliyordum. Nitekim de sabah gülücükler saçarak kalkar ve en az 1 saat gülüşüp oynardık. Tabi zaman zaman gece bir kaç kez kalktığında; gaz sebebiyle ya da huzursuz olduğundan, kucak istediğinden vs, sabah ritüellerimizi gerçekleştirdikten sonra Babam'a bırakıp uyuduğum da olmuştur:) O zaman oyun faslını Büyükbabasıyla gerçekleştiriyordu. Gündüz uykusuna hiç karışmadım. Ne zaman uykusu geldiyse kendi uyudu ve kendi kendine bu şekilde bir düzen tutturdu.

4 aylık olduğunda zaman zaman geceleri hiç uyanmaz, deliksiz uyku uyumamı sağlardı. Kendi de enerjik ve dinç kalkardı. 11-13 saat uyku demek tüm gün gülücükler saçan bebek demek benim için:) Mama düzenimiz 3-4 saatte bire indi 180-210cc arası içerdi her öğün. Tabiki çok fazla, Dr.umuz da söylemişti 4ay kontrolünde:) Yiyen bebeğe vermemek pek mümkün olmuyor. Zaten ek gıdaya da geçtiğimiz için bu ayda, mama yemeyi azalttı. !80-210cc içen bebek bir anda 70-120 arası içer oldu. Ek gıda konusunu ayrı işlemek istiyorum çünkü çok kafamı yoran, araştırıp sorduğum ve sonrasında ne kadar da basit dediğim bir olgu oldu :)

5. ayına kadar 4ay düzenine aynen devam etti, geceleri deliksiz uykular arttı, mamalar 70-120ccden 15-180cclere artırıldı. Oyun halısında gün boyu tepinip oynayabiliyordu:) Ve büyük süpriz 3. ayından itibaren eller hep ağızda, aşırı salyalı ve konuşmayan başlayan bir bebe oldu çıktı başımıza:) İlk kelimesi Mama oldu, olmasaydı şaşardım zira içimdeykende ben bir lokma yediğim gibi tekmeler atmaya başlardı:) ikinci kelime Baba; benden çok mu sevecek Baba'yı dersiniz? (şimdiden bir çekişme halindeyiz):)) Üçüncü ve en güzeli benim için:)) Anne. ve dördüncü; daha dün iki kez Dede.. Tabi bu kelimeleri bilinçli söylediğini iddia etmiyorum ama mama gördüğünde mammaa diye çığırması, Baba'yı gördüğünde ba ba ba demesi, Angeeee diye bağırması neticesinde yanına koşmam ve anında susması. E bizim için anlam ifade eden bir olay örgüsü:)

Şayet tavsiye isteyen olacaksa.. tek tavsiyem mutlu olmak:) Anne ne kadar mutluysa bebe de o kadar mutlu..sakin, stressiz ve en önemlisi paniksiz olun. Rahat olun ki bebeğinize de gereksiz yere gerginlik yüklenmesin..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder