09 Ocak 2012

Ispanak Kökü Salatası

Ispanak Kökü Salatası

        Malzemeler:


  • 1kg Ispanak'ın kökleri (yaklaşık 10tane kadar eder)
  • Z.yağ
  • karabiber
  • tuz
  • arzuya göre Beyaz keçi peyniri ya da sert-yağlı inek peyniri
  • limon suyu
  • acı kırmızı biber
Ispanak köklerini değerlendirebileceğimi 5-6 yıl öncesine kadar bilmezdim ama içmden hep yazıııkk derdim:) Sonra internette araştırırken bir sürü ıspanak köklü tarife ulaştım, içlerinden en sevdiğim de budur:)

Ispanak kökleri kum kalmayana kadar yıkanır. Ben 3-4 kez leğende su değiştirip, daha sonra akan suyun altında yıkıyorum. Ispanak kökleri bir tavada kavrulur, bir kaseye alınır. Limon suyu, karabiber, tuz, kırmızı biber bir yerde çırpılır ardından ıspanak köklerinin üzerine dökülür. Bu sade ıspanak kökü salatası ancak ben üstüne bir de minik küpler şeklinde doğranmış peynir eklemenizi tavsiye ederim. Keçi peyniri sevenler muhakkak keçi peyniriyle denesin, sevmeyenlerse herhangi sert bir beyaz peynir kullanabilir. Tabi ki ementtaler, gouda ya da maasdam peynirleri de kullanılabilir:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder