09 Ocak 2012

Ek Gıda

Ek Gıdaya Geçiş ve Mamalarımız

4. ay itibariyle mama çocuğu olduğu için Çağlar, ek gıdaya geçtik. Öncesinde araştırdım, soruşturdum ve kafam çok karışıktı. Ne, nasıl, neyle, ne zaman, ne kadar verilir diye düşüne düşüne hal olmuştum:) Bu konuda da Nurturia'daki arkadaşlarım yardımcı oldu sağolsunlar. Zaten bir başladık..pir başladık:) Bir kaç ürkek denemeden sonra bir açıldım.. Verilmez, alerji yapabilr denilenleri bile verdim.

Niye? Çok katı kurallarla büyütmeye çalışırsam bebeğimi ters teper ve ben stress olurum, bu da bebeğime yansır diye tamamen içgüdülerime güvenerek başladım ve devam ediyorum. Tabi ki belli başlı kurallarım olacak. (misal; şeker 2 yaşa kadar yok, ıvır zıvır cips, cola, çikolata vs yok) Dr.umun dediği; ilk vereceğin meyve-sebzeyi sade ver ve herhangi bir etki görmezsen devam et. 2. hafta başka şeylerle karıştırıp verebilirsin.

İlk başta bilinen ve herkesin verdği meyvelerden girdik.. Armut, elma, havuç..Sonra baktım bu yeterli gelmiyor bana.. Yemek düşkünüyüm ya..illa başka şeyler, yeni tatlar olmalı:) E bir de yiyen bir bebe olunca,karışımlar hazırlamak daha da zevkli oluyor..zira arta kalan nefis mamalar ya benim ya da Anneannenin mideye :)

Meyve suyuyla başla diyenler olduğu gibi püreyle başla diyenler oldu. Ben tercihimi püreden yana kullandım. Hem meyve yada sebzeyi sıkarak elde edeceğim miktar az olacaktı hem de bana göre çiğnemeyi ve yutkunmayı ve kaşıkla yemeyi baştan öğrenirse daha rahat ederdim. Sanırım öyle de olacak. 

Ek gıdaya geçiş:

Sabah (09.00-11.00) : 120cc meyve suyu ya da 150gr meyve püresi. Şimdiye kadar kullandığım meyve-sebzeler; Armut, Elma, Havuç, Patates, Kabak, Kuru Kayısı, Muz, Trabzon Hurması, Avokado, Muşmula..

Muz ve Elmada biraz dikkatli olmak egrek zira kabızlık yapabilir, bize yapmadı. Yerli Muz verdim ben. Kuru Kayısıyı bir gece önceden suda beklettim, sabah ezip verdim (suyundan da biraz katarak). Avokado verecekseniz yumuşak olması önemli.Eğer aldığınız avokado sertse gazete kağıdına sarın ve sıcak bir yerde 2 gün kadar bekletin (kalorifer peteği üstü v.b) İlk kez tadacağı meyve-sebzeyi sade verdim, sonrasında alerjiik reaksiyon gösterip göstermediğine bakarak (ya da kabızlık,ishal vs) diğer sebze ve meyvelerle karıştırarak vermeye başladım. Hepsi karışınca da çok güzel oluyor ancak Çağlar Avokadoyu özellikle muz ya da hurma ve havuçla sevdi. Avokadonun tadı tek başına yenecek gibi değildi onun için, dolayısıyla tatlı bir şeylerle karıştrmak gerekti. Kuru kayısı denemedim henüz ama eminim onu da çok beğenir:) Biraz damak zevkinizi konuşturacaksınız bu karıştırma işlerinde. Tek tek hespinin tadını bildiğiniz için, ne neyle yakışır?'ı düşünmeniz gerek. Sürekli bu modda olan ben, için zor olmuyor bu tabi:)

Meyveleri cam rendeden geçirerek ya da ezerek verdim bu zamana kadar. Pişirme işine ancak sebzelerde ve irmik vs gibi tahıllar eklediğim zaman başlayacağım. Sebzeleri çok az suyla haşlıyor daha sonra eziyorum (suyundan da azcık ekleyerek) Aslında sebzelere ve yoğurt vermeye henüz 5.ayda başlayacaktık ama ben hızımı alamayıp onları da tattırdım ve ara ara veriyorum. Rahatlığın daniskası:)

Bu haftaki 5.ay kontrolümüzde akşam öğününü(18.00-21.00) muhallebi-kaşık maması yerine irmik, yulaf vs gibi tahılları pişirerek versem nasıl olur? diye soracağım. Yapan, yediren çok. Seven bebe de:) Ama yinede bir danışmak gerek diye düşündüm, o nedenle bekletiyorum şimdilik. Kaşık maması benim kurtarıcım oldu zira muhallebiyi pişirmek ve sonrasında soğutmak işkence gibi. Çağlar ne zaman acıkacağı belli olmayan ve acıktığı gibi mamasını ağzında isteyenaksi takdirde çığlık çığlığa ağlayan bir bebek. Dolayısıyla kaşık mamasını kaynamış, ılınmış suyla karıştırıp vermek daha az ağlamasına neden oluyor:) Ve bayıla bayıla da yiyor. Kuıllandığım marka, maması gibi Aptamil. (Bebelac'ı da önermişti Dr.um, az gaz yapar diye) Aptamil kaşık mamasının sütlü tahıllısı, irmikli meyvelisi ve muzlu pirinçlisini denedik. Üçünü de çok seviyor:) Bazen ara öğünü (13.00-14.00) olarak verdiğim yoğurt diğer mamaları gibi çook severek yenmese de yeniyor:) Zorlama yok..

Ve sanıyorum ki Çağlar benim gibi karıştırmayı ve yeni lezzetleri çok sevecek:) Şimdiden ilerde mutfağımızda duyacağımız kokuları ve deneylerimizi hayal ediyorum:)

Herkese Ek gıdaya sorunsuz bir geçiş ve yiyeen bir bebe diliyorum:)

2 yorum:

  1. Merhaba Funda cım bende geldim.Biraz geç oldu ama olsun :)) güç olmasından iyidir.

    YanıtlaSil
  2. Geç kalmış sayılmazsın :)) Daha tazecik zaten blogum:) Hoşgeldin..

    YanıtlaSil