30 Ekim 2012

Çağlar'ın Favori Keklerinden Biri:)

Taze Zencefilli Kek (Çakma Lebkuchen)



Aslında niyetim zencefilli kurabiye yapmaktı ve fakat tereyağ kullanmak istemedim. Yerine zeytinyağı kullandım. Dolayısıyla yoğun bir hamur olmadı, bende keke çeviriverdim:)) Kek yemekten akşam yemeğini bile ihmal etti paşam:))


Malzemeler:


5 su bardağı un ( 3 kullanılsa kafi)
1 adet yumurta
1 su bardağı z.yağ
1 su bardağı şeker
1 su bardağı pekmez (şeker yerine 2 su bardağı pekmez kullandım)
1 su bardağı süt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 tatlı kaşığı karanfil tozu (kullanmadım ama hoş bir koku vereceğine eminim)
3 tatlı kaşığı zencefil (ben biraz abarttım, sanırım 5 kaşık olmuştur)
2 tatlı kaşığı tarçın (bunu da abarttım, ailece tarçını çok severiz zira:))
1 çay kaşığı deniz tuzu

Yapılışı:


Önce yumurta ve pekmez çırpılır, ardından tüm sıvılar eklenip tekrar çırpılır. Mümkünse katılar elenerek sıvı karışıma eklenip biraz daha çırpılır ve önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 40-45 dk kadar pişirilir. Kürdan testine tabi tutulur ve afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder