17 Temmuz 2012

Büyüyen bir Mebek:))

10. Ay ve 11. ay

Çok zaman geçti yazmayalı ama göçebe yaşayınca ve Pc'de iflas edince epey ara vermek durumunda kaldım. Dahası daha çok ilgi isteyen ve sürekli yürüme çabasında olan bir bebekle uğraşıyorum:)) Çok zevkli, çok zaman alan ve yoran ve fakat mutluluktan uçuran bir duygu:)

Çağlar'ın dişleri peşi sıra çıkmaya başladı 9. aydan itibaren. Şu an 4 dişli bir canavar:) Dişler sayesinde artık ekmek arası bile yiyebiliyor:)) Varın gerisini siz düşünün:) Sevmediği iki şey var.. Pancar pekmezi ve Devam sütü.. Sevdiklerini saymak ise mümkün değil:) Yemekleri 9.aydan itibaren tamamen bizimle yiyor ve ufaltmıyorum, küçültmüyorum hiç bir şeyi:) Süt vermeye başladım, problem yaşamadık. 1 yumurta ile her gün omlet yapıyorum sebzeli, yulaflı vs. Öğlen biz ne yiyorsak, akşam da öyle:) Sorunsuz ve keyifli zamanlar yaşıyoruz anlayacağınız:)

Artık deli gibi sıralıyor, tek elimizi tutarak yürüyor, ayaktayken eğilip yerden bir şey alıyor, yatarken oturuyor- tutunup kalkıyor. Otur, bekle, al, ver komutlarını işine gelince yapıyor:) En önemlisi dediğimiz her şeyi anlıyor minik sıpam:) İlk kez bilinçli bir şekilde ''Babaam'' dedi.ilk kez saçını kestik.Yakışıklı bir delikanlı oldu :)) Ve ilk kez viral bir hastalık geçirdi. 2 gün süren bir ateş. ufak döküntüler.. 6. hastalık olup olmadığından tam emin değiliz. Ateşli olmasına rağmen hiç huysuzluk etmedi bebikom..

 Evde sesimiz hiç yükselmez.. ir kaç kez yükseldiği zaman denk geldi, hemen içli içli ağlamaya başladı.. Kıyamadığım.. Baby led Weaning sayesinde el becerisi gelişti, daha minik parçaları tutup ağzına götürebiliyor, ustalıkla ellerini kullanıyor. Sağlak mı solak mı anlayamadım zira iki elini de etkili kullanıyor:) Suyu çok çok seviyor.. Deniz, havuz ve ya küvet hiç farketmiyor:) Tamamen suya dalmasına rağmen paniklemeden çırpınıyor ve gülüyor kahkalarla:) Düştüğünde de ağlamaz çok canı yanmadığı sürece zira ev halkı olarak tepkisiz kalıyoruz:) Anneanne hariç tabi:))

Uyku düzeni de aynen devam:) Park yatağı yanımızda olduğu sürece hiç problem yaşamadık. Anneanneme gittiğimizde götürmemiştik, yer yatağında yattık. Alan geniş olduğu için 1 saat döndü durdu sonunda daldı tabi:) yine de aman aman zorluk çıkarmadı. Enez'e gittiğimizde ise park yatağını aldığımız için hiç mi hiç sorun yaşamadık:) Sadece çok kalabalık ve eğlenceli ortam olduğu için gündüz uykularını bire indirmeye başladı:)) Akşam 17.45de yemeğini yediriyorum, altını alıyorum, iyi geceler diyoruz ev halkına ve doğru uykuya:) Sabah 6.-7 arası kalkıyordu, bir kaç gündür ise neredeyse 8i buluyor:))Geceleri en az 12 saat uyuyor yani. Bazen mızıldıyor ama genelde bir sıkıntısı olduğunda (Örn: Diş) Diğer kalkmalarına sebep de susamak oluyor:) Ona da çözümü buldum:)) Biberonu da kouyorum yatağına 3-4 emzikle birlikte gel keyfim gel:)) Kendi işini kendi hallediyor:P

En çok döndürme işini seviyor. Playskool müzikli oyun merkezinin çarkları sayesinde döndürmeyi öğrendi. Şimdi top, şişe vs ne bulursa döndürüyor:) Dahası kapak açıyor:)))) 9.ayda ilk kez baştan sona bir düğünde bulundu ve hiç sorun çıkarmadı. Uyku saati gecikti tabi ama bebek arabasında saat 10da bir uyudu, sadece yatağa yatırırken uyandı ve tekrar daldı. Bal bu oğlan bal :)

Bu aralar Babadan uzak.. Baba işte, biz yazlıkta.. Çok özlüyor ve Haftasonları maximum aktiviteli geçirmeye çalışıyorlar:) Dans etmeyi çok seviyor Çağlar ve kesinlikle müziğe ilgisi büyük. zira her yere ritmli vurarak ses çıkarmaya çalışıyor, çoğu zaman da başarıyor:) Uyum ve güleçliğe devam..

Bir kaç gündür de ev halkı hariç biri yiyecek bir şey verdiğinde ağzını açmıyor. Biz elimize aynı şeyi aldığımızda ise hemen açıyor:) Akıllı bıdığım..Paylaşmayı da kendi kendine öğrendi sanırım.. Bana ve dedesine elindeki yiyeceğini uzatıyor.. Sesi daha çok çıkmaya başladı, çığlık atmaktan çok hoşlanıyor:)) Kedi sevdi ilk kez Enez'de ve yazlıkta köpeğimiz var.. Köpeğimiz dediğime bakmayın Hayvancağız resmen bizi edindi:)) yürüyüş sırasında bir takıldı peşimize hala dibimizde:)) Çağlar'ın hayvanlarla ve çocuklarla arası çok iyi. Daha ne isterim?:)) Tam benlik çocuk:D VE kaldı yaşına 1 aydan az..

Zaman kavramım gebelik ve doğum sonrası tamamen değişti.. Yetmiyor, doyamıyorum oğluma..Ve inşallah yakın zamanda bir de kardeşle taçlanır minik ailemiz:)





1 yorum: