09 Mayıs 2012

Anneler Günü

İlk Anneler Günümüz..



Daha önceleri ''Anneler Günü'' Annemin ve Anneannemin günüydü.. Annem çiçekleri çok sever.. Çiçek alırdım hep. Anneannemse bir öpücüğe fit. En güzel hediyelerim sizlersiniz diyip dururdu tüm torunlarına.. Anneannemin daha kaç Anneler günü geçireceği meçhul.. Yaş aldı başını gitti.. Ve benim ilk Anneler günüm.

 Garip, tuhaf hisler içindeyim.. Anneler gününün anlamı farklılaştı.. Annemi, Anneannemi, Anneleri daha iyi anlar oldum.. Daha  ağlak oldum.. Daha endişeli, çok daha mutlu.. Oğlum bana hayatı farklı yaşamayı öğretti.. Farklı bakmayı ve görmeyi.. Çok daha fazla şeye içim sızlıyor şimdi.. Beynim çok daha dolu.. Sebzelerle daha çok arkadaş oldum.. Uykuları daha az sever.. Ve oğlumun gülüşü için can vermeye razı..

Ne garip şeymiş Annelik.. İçinde bir parça büyütüyor..sonra dünyaya getiriyorsun.. dünyada büyütüyor ve tekrar içine sokmak istiyorsun :) Her hareketi olay oluyor, pırtlaması ya da kaka yapması bile, kaşıkla yemesi, gülmesi, uzanması, yürümesi, dönmesi.. her şey.. ve insan zamanın nasıl geçtiğini anlamıyor.. Oğlumdan önce zamana geçmiyor diye hayıflanırdım.. Şimdiyse dur, yetişemiyorum diyorum.. Sıkılmaya dakika vaktim yok.. Öyle memnunum ki bu hayattan. Ufak tefek sinir bozucu şeyler olsa da.. Hepsi hane dışından. Ve oğlumun gülüşü hepsini unutturabiliyor.. hem de sadece bana değil Anneannesine de , Dedesine de..

Dünyaya bir çocuk geldiğinde meğer ne çok şey değişiyormuş.. Annem artık oğlumun Anneannesi.. ve benim üstüme titrerken şimdi iki kişinin üstüne titriyor.. İçi gidiyor kadının.. Onun içi gittikçe, ben kıyılıyorum.. Ne güzel şeymiş Annelik.. Ne güzel bir duygu evlat sahibi olmak.. ve ne kıymetliymiş meğer Anneyle geçirilen her saniye..

İşte Anneler Günü.. işte ben:) Çok isteyerek, çok çekerek, çok kıymet bilerek ve çok mutlu olarak Anne oldum.. İyi ki oldum.. İyi ki oğlum bizi seçti.. Ve keşke daha önce olsaymış dedim hep..

Derler ya hayatın evreleri var diye.. Benim için oğlumdan öncesi ve sonrası oldu sadece.. zira önceleri farklı bir benmişim.. İnsanlığım, vicdanım, merhametim, yüreğim beslendi oğlumun doğumuyla.. Doyamıyorum o ayrı tabi:)

En önemlisi de oğlum Anneler Gününde 9 aylık oluyor:)

Tüm gerçekten Anne olabilenlerin Anneler Gününü kutlarım..

Annecim..gözleri boncuk boncuk bakanım.. üstüme titreyenim.. her şeyime tahammül edebilenim.. yüreğimin en sevdiği.. İyi ki Annemsin!  Seni çok seviyorum..

Anneanneciğim.. adaletli, merhametli, yüreği güzel, içime işleyenim, kokusunu özlediğim, hikayelerine bayıldığım, yemeklerine hasret kaldığım, Annemi sarıp sarmalayan ellerinle beni de sarmaladın ya.. Allah razı olsun verdiğin sevgiden, iyilikten, vicdandan.. İyi ki Annemin Annesisin.. İyi ki Anneannemsin!.. Seni çok çok seviyorum..

Benimde Anneler günüm kutlu olsun değil mi?.. İyi ki Anne olabildim, iyiki rabbim tatmama izin verdi bu duyguyu..

2 yorum:

  1. canim benim! iyi ki anne olduk, tamamlandik,butunlendik...
    ellerinden operim annenin ve anneannenin de

    YanıtlaSil